Blogger Template by Blogcrowds

.

Jaha...en till idag sen får det vara nog! Tror jag.. =) Jobbigt att hinna ikapp sig själv, hur hann jag ens med allt? Kan bero på att jag ännu inte hade kommit underfund med wordfeud.

Oreokakor
Kakdeg                                         Fyllning
1½ dl socker                                  50 g smör
1 dl kakao                                      2½ dl florsocker
3 dl mjöl                                        1 tsk vaniljsocker
1 tsk bikarbonat
1 krm salt
150 g smör, rumstemp
1 ägg, lätt vispat

Blanda alla torra ingredienser. Rör ner smöret, till sist ägget. Rulla ihop till en rulle och lägg i kylen att stelna. Skär rullen i 40 skivor. Lägg på plåt som gräddas mitt i ugnen 8-10 minuter på 175 grader.
Blanda ihop fyllningen. När kakorna svalnat klistrar du ihop de två och två med hjälp av fyllningen.
MMM...de här var inte äckliga kan jag säga! =) Lite pillrigt och kakdegen var besvärlig men det var värt det!

0 kommentarer:

Äldre inlägg Startsida